رقابت در کسب و کار مهمترین عامل و پشتوانه موفقیت می باشد.

این یک جمله کلی است که بسته به هر کسب و کار میتوان ساعت ها راجع به آن صحبت کرد. با توجه به تعدد سوپرمارکت های محلی و افزایش قارچ گونه فروشگاه های بزرگتر و فروش اینترنتی و قدرت تامین و تنوع بالای اجناس آنها این رقابت شکل جدی تری به خودش گرفته است تا جایی که بعضاً باعث حذف سوپرمارکت ها،  در اندازه کوچکتر، یعنی بقالی ها شده است. اما سوال اینجاست: 

آیا بقیه  سوپرمارکت ها هم باید یک به یک حذف بشوند؟

در جواب این سوال لازم است بدانیم که در یک جامعه آماری محلی پاسخ های امیدبخشی را دریافت نموده ایم. نتایج حاکی از آن است که  هنوز مردم علاقه دارند و ترجیح میدهند در صورت تامین کالای مورد نیازشان با برندهای متنوع و تخفیف مناسب از فروشگاه های نزدیک محل سکونت خود خرید کنند تا اینکه بخواهند وقت بگذارند و مسافت طولانی را طی کنند  و به صورت هفتگی یا ماهیانه از فروشگاه های بزرگ خرید کنند.

در رقابت کالاهای سوپرمارکتی نکات مهم عبارتند از :

تامین کالاهای متنوع، جذب مشتری، ارائه خدمات متنوع به مشتری و مراقبت از آن.

آنچه از نتایج تحقیق بازاریابی ما روشن میشود؛

این است که برای افزایش توان رقابتی باید به شبکه تامین و توزیع گسترده با تخفیف دهی مناسب و کمترین دغدغه متصل باشید.

دومین بخش موضوعات اساسی در فضای رقابتی خوشنامی و مشتری مداری هستند. این امر در سیستم سنتی همان برخورد مناسب و تابلوی شکیل برای مغازه بود اما در شکل مدرنتر باید به تبلیغات هوشمند و برندینگ روی آورد که می تواند گوی رقابت را از نوع قدیمیشب برد. تبلیغات در نوع مدرن ارتباط مستقیم دارد با پررنگ تر نشان دادن، تنوع کالا، چیدمان یا مرچندایزینگ، تخفیفها، جایزه ها و به روز بودن کسب وکاره.