خلاقیت در سوپر مارکت

چند راه حله ساده

اگر به فکر راه اندازی سوپر مارکت هستید یا می‌ خواهید کسب و کار خود را در این زمینه توسعه دهید، بدون شک می‌دانید که

داشتن خلاقیت در سوپرمارکت و ایده‌ های نوآورانه می‌ تواند تاثیر بسیار مثبتی بر روی مشتریان بگذارد و آن‌ ها را تحت تاثیر قرار دهد.

ارائه راه حل‌ های خلاقانه کار آسانی نیست! چرا که به دلیل وسعت این حوزه بسیاری از ایده‌ها اجرا شده و نو به نظر نمی‌رسند! با این حال، فناوری و خلاقیت فرصت‌ های جدیدی را برای شما ایجاد خواهد کرد تا از رقبایتان پیشی بگیرید.

در ادامه با گندم همراه شوید تا برخی از ترفندهای مبتکرانه مدیریت و خلاقیت در سوپرمارکت  را به شما بیاموزیم.

 

درگیر کردن حواس گوناگون مشتریان در هنگام خرید

 

برای افزایش حجم خرید، به کار گرفتن احساسات مشتریان در حین خرید، در غالب یک استراتژی ضروری به نظر می‌رسد.

 

حس بینایی در هنگام خرید

 

تبلیغات بصری با استفاده از محتواهای گرافیکی، مانند تصاویر و تابلوهای جذاب و متحرک، پوستر محصولات، برچسب قیمت، لوگو فروشگاه و … می‌ تواند حس بینایی مشتری را درگیر کند.

روانشناسی رنگ ها در این مسیر راهنمای شما خواهند بود. به عنوان مثال در فروشگاه مواد غذایی، رنگ های قرمز و زرد و به همین ترتیب در فروشگاه وسایل الکترونیکی رنگ‌ های آبی و سفید جذاب به نظر می‌ رسند.

 

حس چشایی در هنگام خرید

 

قرار دادن تِستِر در برخی از قسمت‌ ها نه تنها می‌ تواند سبب کسب اعتماد مشتری شود، بلکه احساس خوبی را به مشتری القا خواهد کرد تا بتواند با اطمینان خاطر خرید خود را انجام دهد.

 

حس شنوایی در هنگام خرید

 

خرید کردن برای برخی از افراد جذاب نیست و کمی خسته کننده به نظر می‌رسد! بنابراین القا کردن حس خوب در فروشگاه می‌تواند این فرایند را جذاب‌تر کند. تاثیر درگیر کردن حس شنوایی با پلی کردن یک قطعه موسیقی در فروشگاه می‌تواند شما را شگفت زده کند!

 

قرارگیری محصولات در جاهای مشخص

 

هیچ کس نمی خواهد هنگام خرید و تهیه اجناس سوپرمارکت سردرگمی را تجربه کند. برعکس، انتظار می رود که محصولات همیشه سرجای خود باشند و در کنار محصولات مرتبط قرار گرفته و به راحتی در دسترس باشند. برای انجام این کار بررسی های مداوم و پرسیدن نظر مشتریان می‌تواند به شما کمک کند.

 

در نظر گرفتن روانشناسی قیمت

 

قیمت یکی از عوامل قابل توجه در خرده فروشی و سوپر مارکت‌ هاست. دقت داشته باشید که مشتری همواره به دنبال آن است تا بیشترین مزایا را با مناسب‌ ترین قیمت به دست آورد. بنابراین توصیه می‌شود که به نظریه روانشناسی قیمت توجه کنید.

 

استفاده از قفسه‌بندی جذاب و مناسب

 

برای افزایش فروش سوپرمارکت بسیار مهم است که زمان زیادی را صرف برنامه‌ریزی چیدمان قفسه‌های مغازه یا فروشگاه خود کنید؛ چراکه اگر این کار به درستی انجام شود، مشتریان هنگام خرید کالا‌های مورد نیاز خود، چند کالای اضافی را هم خریداری خواهند کرد.

علاوه بر این اگر فروشگاه دارای قفسه‌بندی جذاب و مناسبی باشد، مشتریان بعد از ورود، راحت‌تر می‌توانند محصولات مورد نظر خود را پیدا کرده و آن‌ها را خریداری کنند. در این زمینه ما چند روش را برای چیدمان قفسه‌های سوپرمارکت به شما معرفی می‌کنیم.

از جمله اینکه؛ سعی کنید کالا‌های پرمصرف را در انتهای فروشگاه قرار دهید، کالا‌هایی را که حاشیه سود بالاتری دارند در مسیر انتهایی فروشگاه بچینید، در قسمت جلویی فروشگاه محصولات فصلی را بگذارید.

اقلام کم مصرف و حاشیه‌ای را در کنار صندوق قرار دهید و قسمت‌های مشخصی را در فروشگاه برای قرار دادن محصولات و کالا‌های عمومی در نظر بگیرید، از آنجاکه بیشتر مشتریان پس از ورود به فروشگاه به سمت راست ‌می‌روند، بهتر است از کالا‌های جذاب‌تر در این مسیر استفاده کنید.

 

به کار بردن تبلیغات و تخفیفات برای جلب مشتری

 

خلاقیت در تبلیغات سوپرمارکت می‌تواند باعث شود مصرف‌کننده برای خرید محصولات مورد نیاز خود وارد مغازه یا فروشگاه شود و برای این کار لازم است شما به عنوان فروشنده طوری مشتری را متقاعد کنید که حاضر شود از فروشگاهتان خرید کند.

معمولاً فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ در سطح شهر برای اینکه محصولات خاص خود را به مشتریان معرفی کنند، دست به تبلیغات هفتگی و مداوم در روزنامه‌های مختلف می‌زنند. اگر شما توان تبلیغات در نشریه‌های محلی را ندارید، بهتر است از تبلیغ فروشگاه خود با همکاری فروشگاه‌ها یا مغازه‌های غیررقیب مثلاً خرازی‌ها استفاده نمایید.

برای این کار تراکت‌های تبلیغاتی تهیه کرده به آن‌ها بدهید تا به مشتریان خود بدهند. همچنین می‌توانید در حوالی سوپرمارکت خود، مناطق پرتردد را مشخص کنید و توزیع تراکت‌های تبلیغاتی خود را در آن مکان‌ها انجام دهید.

در تبلیغات خود سعی کنید از جملاتی استفاده کنید که مشتریان را مشتاق به حضور در سوپرمارکت کند. برای جذابیت بیشتر سوپرمارکت خود می‌توانید از تخفیفات برای کالا‌های خاص استفاده نمایید. مثلاً برای یک مدت محدود برخی از اقلام فروشگاهتان را با قیمت‌های مناسب‌تر ارائه دهید تا مشتریان بیشتری به خرید تشویق شوند.

در پایان باید گفت که برای جذب و از همه مهم‌تر حفظ مشتری، پیاده سازی ایده‌ های خلاقانه یا همان خلاقیت در سوپرمارکت‌ ها ضروری است. ایده‌های یکسان و کپی برداری از دیگر کسب و کارها برای مشتریان خسته کننده خواهد بود و لازم است تا برای دستیابی به موفقیت به دنبال ایده های جالب برای سوپرمارکت باشید.