استفاده از مزایای فصل  کم‌فروش
اگر در صنعتی کار می‌کنید که دوره‌های کم فروش را در طول سال تجربه می‌کند، این زمان برای شما به‌عنوان یک صاحب کسب‌وکار ممکن است وقت بررسی و استراحت باشد.

وقت گذاشتن برای ریکاوری در فصل شلوغ بسیار مهم است، زمان خارج از فصل در تجارت به شما امکان می‌دهد روی چیزهایی تمرکز کنید که در غیر این زمان نمی‌توانید که فصل شلوغی است توجه خود را به آنها معطوف کنید.

از دوره‌های کم فروش‌تر در کسب و کار خود استفاده کنید تا روی کارمندان، مشتریان خود و آنچه که امیدوارید فصل شلوغ امسال به ارمغان بیاورد تمرکز کنید.

 

دوباره با کارمندان گروه‌بندی کنید

زمان‌های کم‌فروش‌تر فرصت مناسبی را برای جمع‌بندی مجدد با همکارانتان فراهم می‌کند. یک رویداد قدردانی از  همکاران و مشتریان را برای ایجاد روحیه در نظر بگیرید. در طول این مدت، می‌توانید فعالیت‌های تیم‌سازی مانند مسابقات کارمندان را برگزار کنید.

همچنین می‌توانید با انجام چک‌های فردی با کارمندان خود، از  زمان کم‌کارتر استفاده کنید. گفتگوهای توسعه شغلی را با اعضای تیم خود هدایت کنید تا علایق و اهداف شغلی آنها را بهتر درک کنید. در مورد اینکه چگونه می‌توانید به آنها کمک کنید تا به اهدافشان برسند و برنامه‌ای در مورد اینکه چگونه می‌توانند به آنها برسند صحبت کنید.

وقت گذاشتن برای نشان دادن قدردانی خود از کارمندان، در عملکرد و نرخ حفظ شما نتیجه خواهد داد.

همانطور که گروه بندی مجدد با کارمندان مهم است، ارتباط با مشتریان نیز مهم است.

اغلب، زمانی که یک کسب‌وکار فصلی کم‌فروش دارد، ارتباط آنها با مشتریان کاهش پیدا می‌کند تا زمانی که اوضاع دوباره شروع شود. به جای فاصله زمانی که مشتریان از شما خبری ندارند، سعی کنید یک تجربه مشتری غیرمنتظره و به یاد ماندنی را در طول فصل کم‌فروش خود ایجاد کنید.

این می‌تواند ارسال یک پک هدیه با مارک شرکت یا یک کارت هدیه برای یک کسب‌وکار محلی باشد.

با وقت گذاشتن برای انجام این کار به مشتریان خود نشان می‌دهید که از آنها سپاسگزار هستید و امیدواریم آنها را تشویق کنید تا دوباره به شما تجارت کنند.

 

به ماه‌های شلوغ آینده نگاه کنید

زمان‌های کم‌مشتری، به‌طور طبیعی، زمان بیشتری برای فکر کردن می‌گذارند. در طول زمان خارج از شرکت خود، زمانی را برای ایده‌یابی اهدافی که می‌خواهید در فصل شلوغ سال آینده به آنها برسید اختصاص دهید.

 

این اهداف می‌توانند بر اساس فروش و درآمد باشند، یا می‌توانند به سادگی ایجاد یک ناهار تیمی ماهانه باشند. برای هر آنچه که می‌خواهید برای خود و شرکت‌تان در طول فصل پیش رو به دست آورید، حتماً توجه داشته باشید و برنامه‌ای برای تحقق آن ایجاد کنید.