به اشتراک‌گذاری بهترین شیوه‌ها در سراسر سازمان شما، راهی عالی برای بهبود عملکرد و بهره وری کلی است. صرف نظر از اندازه گروه، تیم یا شرکت شما، جذب و انتقال تجربیات و دانش کارکنان شما باعث تسریع یادگیری برای همه افراد درگیر خواهد شد.

در طول شلوغی روزانه، ایجاد یک محیط آموزش برای کارکنان برای یادگیری از یکدیگر می‌تواند دشوار باشد. مطمئناً می‌توانید زمانی را در برنامه تیم خود، برای یک فرصت یادگیری رسمی مانند شرکت در یک کنفرانس یا وبینار آنلاین، اختصاص دهید. با این حال، راه‌های دیگری برای تسهیل اشتراک دانش وجود دارد:

  • ناهار و یاد یادگیری
  • برنامه‌های مربیگری
  • گروه‌های چت از طریق برنامه‌های محل کار
  • پلتفرم‌های ابری و فضاهای کاری

مهم نیست که چگونه به اشتراک‌گذاری دانش نزدیک می‌شوید، اطمینان حاصل کنید که این اشتراک‌گذاری سازگار است تا کارمندان و کسب و کار شما بتوانند از مزایای آن بهره ببرند.

 

مزایای اشتراک دانش

فرهنگ یادگیری را ایجاد می کند

هر سازمانی دارای اعضای تیم در سطوح مختلف است که در نقش‌های مختلف و با مجموعه مهارت‌های متفاوتی خدمت می‌کنند. هر فردی محصول تجربیات خود و آموخته‌های حاصل از آن تجربیات است.

با پرورش فرهنگی که در آن یادگیری از یکدیگر بخشی از روش‌های استاندارد کار است، اعضای تیم را تشویق می کنید تا در رشد و توسعه نقش داشته باشند.

 

شکاف‌های دانش را پر می کند

مدیران باید بتوانند شکاف‌های دانش درون شرکت را تشخیص دهند و بتوانند مکان‌هایی را که اشتراک دانش برای اعضای تیم ارزشمندتر است، بسنجند. چه به کارمندان یک دوره آموزشی «بازسازی» در مورد یک موضوع بدهید یا چیز جدیدی به آنها آموزش دهید، بهره‌وری کلی تیم شما را بهبود می‌بخشد. همچنین از اهداف توسعه حرفه‌ای کارکنان شما پشتیبانی می‌کند.

 

تلاش‌های استخدام، حفظ و مشارکت کارکنان را بهبود می‌بخشد

برگزاری جلسات آموزشی منظم نیز می‌تواند تلاش‌های شما را برای استخدام تقویت کند. کارمندان می‌خواهند برای شرکت‌هایی کار کنند که در آنها سرمایه‌گذاری می‌شود، بنابراین تشویق شما به مشارکت در اشتراک‌گذاری دانش و سرمایه‌گذاری در رشد حرفه‌ای، برای تلاش‌های استخدام و حفظ آنها مفید خواهد بود.

 

تفکر نوآورانه و خلاق را تشویق می‌کند

فارغ از سطح تجربه، هر کس چیزی برای به اشتراک گذاشتن دارد. از کارمندان خود دعوت کنید تا ایده‌های خلاقانه و نوآورانه خود را به اشتراک بگذارند. شما هرگز نمی‌دانید چه کسی ممکن است جدیدترین و بهترین ایده را ارائه دهد.

به کارمندان خود اجازه دهید ایده‌های خود را هم به صورت رسمی و هم غیررسمی به اشتراک بگذارند تا اولویت‌های ارتباطی مختلف را برآورده کنند. در نظر بگیرید که از تیم خود بخواهید ایده‌هایی را برای شما ایمیل کند و یک "جعبه نظرسنجی" راه اندازی کنید که در آن تیم شما می‌تواند یادداشت‌های فیزیکی با جزئیات مفاهیم خود را بگذارد.

 

کارایی و شایستگی را افزایش می‌دهد

وقتی نوبت به فرآیندها می‌رسد، بهتر است به طور مکرر در مورد آن‌ها صحبت کنید تا همه در مورد نحوه انجام وظایف یکسان باشند. داشتن این مکالمات زمان بسیار خوبی برای بحث در مورد تغییرات احتمالی در فرآیند است. کارمندان ممکن است ایده‌هایی در مورد چگونگی کارآمدتر کردن فعالیت‌های شرکت داشته باشند، بنابراین در زمان و هزینه سازمان صرفه جویی می‌کنند.

یکی دیگر از نتایج ایجاد بحث در مورد فرآیندها این است که کارکنان شما در نقش خود احساس اعتماد به نفس و شایستگی بیشتری خواهند داشت.

 

پایگاه دانش داخلی را برای کارکنان فراهم می‌کند

به اشتراک‌گذاری بهترین شیوه‌ها به شما امکان می‌دهد یک پایگاه دانش داخلی برای تیم خود فراهم کنید. مشابه آنچه که شبکه‌های رسانه‌های اجتماعی به مصرف‌کنندگان اجازه می‌دهند تا به راحتی و مکرر محتوا را به اشتراک بگذارند، می‌توانید از شبکه‌های ابری برای ایجاد یک پایگاه دانش داخلی استفاده کنید که فقط برای شرکت شما در دسترس است. این پلتفرم ابری می‌تواند به عنوان یک ابزار ارتباطی برای تیم شما و برای گفتگو آزادانه درباره کار و مستندسازی فرآیندها باشد. همچنین می‌توانید از این پایگاه دانش برای ذخیره اطلاعات و فایل‌هایی استفاده کنید که کارمندان باید به راحتی به آنها دسترسی داشته باشند، مانند خط‌مشی‌های شرکت، کتابچه‌های راهنمای کارمندان، اسناد منابع انسانی و غیره.

 

از دست رفتن دانش را کاهش می دهد

تقریباً هر سازمانی پس از خروج یکی از اعضای کلیدی تیم، سختی هایی را تجربه می کند. اغلب، فرآیندها و مسئولیت‌ها قبل از ترک کارمند به درستی ابلاغ نمی‌شوند، که منجر به سردرگمی، اجرای ضعیف مشاغل و لغو وظایف می‌شود.

دانش یک دارایی مهم در هر شرکتی است و باید به درستی مدیریت شود. با مستندسازی و به اشتراک گذاشتن بهترین شیوه‌ها، یک سازمان می‌تواند چالش‌های مربوط به آموزش و جذب کارکنان جدید را به حداقل برساند.