سوپرمارکت داری و آینده پیش روی آن

 برای هر فردی که خواهان موفقیت شغلی است، آینده ارزشمند است، چراکه فرد می‌تواند از امروز با انتخاب مسیر شغلی مناسب، پیشرفت شغلی خویش در آینده را تسهیل کند و همچنین امنیت شغلی وی کمتر به مخاطره خواهد افتاد. بر همین اساس مراکزی در جهان به دنبال پیش‌بینی آینده مشاغل هستند و به شکلی مستمر گزارش‌هایی در این زمینه ارائه می‌کنند.

میدانید که شغل شما در آینده در چه موقعیتی است؟

این یک اصل جهان رو به پیشرفت است، که در طول تاریخ مشاغل و حرفه‌هایی ناپدید و در عوض مشاغل جدیدی در بازار کار جایگزین آن‌ها شوند. برخی مشاغل تکامل یافتند و با شغلی جدید فعالیت می کنند و برخی متاسفانه از صفحه روزگار محو می شوند.

مشاغلی نظیر توزیع شیر، روزنامه و یا تهیه پرینت نیز رو به افول گذاشته‌اند. در کنار مشاغل رو به افول، مشاغل جدیدی مانند طراحی وب، ورزش حرفه‌ای، مشاوره رسانه‌ای و زیست‌فناوری وجود دارند که تا چند سال پیش حتی نامی از آن‌ها نبود. آینده نیز با چنین تغییراتی روبرو خواهد بود و انتظار می‌رود در حوزه‌هایی مانند فناوری اطلاعات، انرژی‌های جایگزین و تجارت جهانی مشاغل نوینی ظهور کنند.

  • آیا کسب و کار شما به شکل فرانچایز است؟

اگر شما هم نگران آینده شغلی خود هستید با ما در این مقاله همراه باشید تا بدانید که آیا زمان تغییر شغلی شماست و یا خیر نیاز به تکامل دارید.

آینده فروشگاههای زنجیره ای

آینده فروشگاه‌های زنجیره‌ای چگونه است؟ در دنیای امروز فروشگاه‌های زنجیره‌ای نقشی اساسی در زنجیره توزیع و فروش کالا دارند. این فروشگاه‌ها با ایجاد محیط‌هایی مدرن، گردآوری کالاهای متنوع و ارائه خدمات گوناگون، تجربه خریدی راحت و سریع را برای مشتریان فراهم کرده‌اند. با توجه به توسعه روزافزون این فروشگاه‌ها، ترسیم آینده این صنعت، هم برای مدیران و هم مشتریان از اهمیت بالایی برخوردار است.

  • سفارش آنلاین در فروشگاه های زنجیره ای و امکان سفارشی سازی کالا

فروش آنلاین در زمان حال برای صرفه جویی در وقت و هزینه پیشرفت بالایی داشته اما کافی نیست و به همین دلیل در آینده پیش رو فراهم آوردن امکان سفارشی‌سازی برخی کالاها اجرایی خواهد شد. این فروشگاه‌ها به طور فزاینده‌ای به مکان‌هایی تبدیل می‌شوند که ما از آنها، نه فقط برای انتخاب کالاها بلکه برای طراحی و سفارش ساخت کالاهایی خاص با کمک متخصصان بازدید می‌کنیم، به عبارتی از ابتدا تا انتهای تولید محصول را در دست می گیریم.

کسب و کارها در آینده به همین شکل در فضای رقابتی با یکدیگر رقابت می کنند و کسب و کارهایی که وارد این فضا نشوند تدریجا از بازار حذف خواهند شد چراکه سهم بازار آنان توسط دیگر رقبا در دنیای هوشمند آینده بلعیده خواهد شد.

با این اوصاف چه باید کرد؟

  • تبدیل خرید از یک معامله، به یک فعالیت جالب، نو و هیجان‌انگیز در زندگی

خرده‌فروش کالاهای ورزشی کانادایی با نام Sport Check اخیراً از یک فروشگاه مفهومی رونمایی کرده‌ است که شاید بتوان آن را یک شهربازی بزرگسالان برای علاقمندان به ورزش دانست. مرکزی که ارائه مستقیم کالا را با ارائه خدمات و دانش مورد نیاز به کمک انواع رسانه‌ها و فناوری‌ها همراه کرده است. بنابراین در دنیایی که هر روزه، مشتریان به سمت خرید آنلاین مهاجرت می‌کنند، فروشگاه‌های زنجیره‌ای باید مفهوم خرید را از یک معامله، به یک فعالیت جالب، نو و هیجان‌انگیز در زندگی تبدیل کنند.

  • مشتری امروز در آینده فقط مشتری کالا نیست

در فروشگاه‌های زنجیره‌ای آینده، هدف از خرده فروشی فقط تبدیل هر مشتری به خریدار کالا نخواهد بود، بلکه جایگاه یک مشتری باید به جایگاه طرفدار و مبلغ برندهای تجاری ارتقا یابد.

  • افراد کمتر و عملکرد بیشتر

به دلیل رقابت روزافزون با فروشگاه‌های آنلاین، درآینده پیش رو، برای فروشگاه‌های زنجیره‌ای چاره‌ای جز اتوماسیون کامل محیط‌های فروش باقی نمی‌ماند. هم‌اکنون فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای در دنیا از جمله فروشگاه‌های زنجیره‌ای والمارت، همین روند را انتخاب کرده‌اند.

  • اهمیت بروزرسانی در آینده فروشگاه‌های زنجیره‌ای

عموم مصرف‌کنندگان، و به ویژه مصرف‌کنندگان جوان اشتهای سیری‌ناپذیری برای کالاها، خدمات و برندهای جدید دارند. به همین دلیل، فروشگاه‌های زنجیره‌ای باید با عطش بروزرسانی در سلیقه مشتریان، همگام باشند و مراکز خرید به درب چرخشی برای مارک‌ها و مفاهیم جدید مبدل شوند.

  • توجه ویژه به محصولات غذایی

از آنجا که خرده‌فروشان آنلاین بیشتر توجه خود را بر روی محصولات غیرغذایی متمرکز می‌کنند، فروشگاه‌های زنجیره‌ای باید بتوانند در این زمینه بسیار قوی ظاهر شوند. وجود انواع غرفه‌های مربوط به صنایع غذایی، ایجاد غرفه‌هایی برای ارتباط با مشتریان و آموزش به آنها و ارائه اطلاعات لازم به مشتریان درباره مسائل بهداشتی و چشم‌اندازهای صنایع غذایی از ملزومات عملکرد مناسب در این زمینه است.

  • ترکیب فعالیت‌های گوناگون

بسیاری از کارشناسان اقتصادی معتقدند مفهوم هایپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای در حال تجربه تغییری اساسی است. به طوری که می‌توان گفت با انقلابی در این حوزه مواجهیم. برخی از این کارشناسان معتقدند مفهوم هایپرمارکت به عنوان یک مدل اقتصادی که تنها مبتنی بر مصرف انبوه باشد، از بین خواهد رفت. از یک سو باید اشتغال فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای به عنوان تامین‌کننده‌گان بزرگ مواد غذایی، بر اساس ارزش‌های جدیدی که برای مصرف‌کننده‌گان اهمیت یافته تعریف شود و از سوی دیگر فروشگاه‌های زنجیره‌ای آینده باید ترکیبی از فعالیت‌های مسکونی، اقتصادی، توریستی و اجتماعی را به طور همزمان دربرگیرند و دنبال کنند.

  • القای تجربه به مشتریان

فروشگاه‌های زنجیره‌ای در آینده باید دانش خود را به مشتریان القا کنند و تجربه کلی آنها را بهبود بخشند. برای مثال در بخش مواد غذایی، این به روزرسانی‌ها می‌‍تواند شامل ارائه غذاهای تازه، غذاهای فورتکورت، مناطق غذایی و کلاس‌های آشپزی برتر باشد. هر یک از این ویژگی‌ها باید با مشاوره متخصص ترکیب شود. البته این فعالیت‌ها نیاز به هزینه‌های بیشتر دارند که برای تأمین اعتبار این سرمایه گذاری، فروشگاه‌ها باید از فناوری‌های مدرن اتوماسیون استفاده کنند که کارکنان را از انجام کارهای معمول آزاد می‌کند. این ساعات آزاد شده را می توان در فعالیت‌هایی سرمایه‌گذاری کرد که ارزش بیشتری برای مشتری ایجاد می‌کنند.