دلایل زیادی وجود دارد که چرا راه اندازی یک فرانچایز یکی از بهترین راه‌ها برای تبدیل شدن به یک کسب و کار است. فرانچایزها دارای برند و پایگاه مشتری داخلی هستند. اینها برخی از دلایل است. هرچند ما نمی‌توانیم این دو مؤلفه برای شروع موفقیت آمیز کافی نیست.

از دیگر مزایای فرانچایز شبکه پشتیبانی و ارائه آموزش آنها است. برخی از فرانچایزها بیشتر از سایرین این خدمات را ارائه می‌دهند، اما تمام فرانچایزرها خدمات فوق را ارائه می‌دهد.

 

چند درصد از کسب و کارهای فرانچایز با همه این مزایا موفق هستند؟

شانس موفقیت فرانچایزها در راه اندازی یک تجارت جدید امیدوارکننده به نظر می‌رسد. با توجه به آمار کار ایالات متحده در گزارش کارآفرینی خود "به دلیل رویه‌های تجاری ثابت و اثبات شده آنها، به‌طور کلی پذیرفته شده است که فرانچایزها نرخ موفقیت بالاتری نسبت به مشاغل مستقل دارد."

البته این بدان معنا نیست که خرید امتیاز فرانچایز تضمینی برای رفاه مالی است. با این حال، نشان می‌دهد داشتن امتیاز یک فرانچایز یکی از راه‌های افزایش شانس شما برای داشتن یک کسب و کار موفق است. در مقایسه با شرکت‌های مستقل، همان گزارش بیان می‌کند که "حدود 20 درصد از کل مشاغل در ایالات متحده پس از دو سال اول فعالیت و کمی بیش از 38 درصد پس از چهار سال بسته می شوند."

چیزی که فرانچایزها را از استارت‌آپ‌ها متمایز می‌کند این است که فرانچایز دهنده قبلاً آزمایش‌ها و خطاهای راه‌اندازی کسب‌وکار خود را پشت سر گذاشته است.

آنها یاد گرفتند که چه چیزی برای شرکت آنها مفید است و چه چیزی برای آنها مفید نیست. بنیانگذار فرانچایز می‌توانست مدل کسب‌وکار خود را با گسترش و حتی گاهی اوقات داشتن مکان دوم یا سوم ثابت کند، تا نشان دهد که کسب‌وکارشان به اندازه‌ای مقیاس‌پذیر است که به شخص دیگری ارائه شود.

یک مطالعه پنج ساله توسط شرکت مشاوره فرانچایز فران نت، گزارش داد که 92 درصد از امتیاز فرانچایزها پس از دو سال و 85 درصد پس از پنج سال همچنان در تجارت هستند.

گاهی اوقات کسب و کارهای فرانچایز می‌توانند مانند شرکت‌های مستقل رشد و سقوط کنند.

اما انتخاب فرانچایزی که برای رشد مناسب باشد، نشان می‌دهد که چرا داشتن یک مشاور می‌تواند به شما در یافتن فرصت مناسب کمک کند.

 

هیچ کسب و کاری بی خطا نیست. همین قدر می‌دانیم.

وقتی مزایا و معایب راه‌اندازی یک کسب و کار جدید را در مقابل خرید یک فرانچایز می‌سنجید، کارشناسان شانس بیشتری برای موفقیت با داشتن یک حق امتیاز پیشنهاد می‌کنند. در حالی که نمی‌توانید نرخ بقای هیچ کسب و کاری را پیش‌بینی کنید، اما می‌توانید شانس خود را با درک انواع فرانچایز با بالاترین درصد سودآوری افزایش دهید.

همچنین، به خاطر داشته باشید که فرانچایز اغلب با هزینه‌های راه اندازی و هزینه‌های حق امتیاز همراه است. برخی از صاحبان فرانچایز حتی گاهی اوقات به سختی شکست می‌خورند، درست مانند آنچه که یک استارتاپ در ابتدای راه خود به عنوان یک شرکت تجربه می‌کند.

نمی توان گفت که اغلب فرانچایزها موفق خواهند شد. اما می‌توانید در نظر بگیرید که صنایع خاصی نسبت به سایرین درصد موفقیت بیشتری از خود نشان می‌دهند.